• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Батькам на допомогу

/Files/images/літо.jpg

БУДЬ ЗДОРОВИЙ !

Літо прийшло! З ним ми пов’язуємо свої мрії про відпочинок, про виїзд на природу. Особливо хочеться порадува­ти літнім відпочинком дітей. Прагнення батьків оздоровити своїх дітей — ма­буть, сьогодні єдина сила, яка здатна це реалізувати.

Отже, літнє оздоровлення дітей — справа батьків.

Інструкція

для батьків з охорони життя та здоров’я дітей

на літній період

1. Загальні положення:

— Дбайте про власну безпеку та безпеку своїх дітей.

— Не залишайте дітей без нагляду дорослих.

— Приводячи дітей до дошкільного закладу батьки повинні передавати дитину вихователеві.

— Батьки повинні приводити дітей до дошкільного навчального закладу добре вимитими, підстриженими, з обрізаними нігтями, одягненими в чистий одяг.

— Батьки не повинні входити до групової кімнати без потреби.

— Забороняється доручати забирати дітей з дошкільного закладу братикам, сестричкам яким не виповнилося 14 років, стороннім особам без згоди та попередження батьків, особам в нетверезому стані.

— Одяг дитини в літній період повинен відповідати сезону та погоді.

— В літній період голова дитини повинна бути захищена панамою (з натуральних матеріалів: бавовна, льон).

2 Безпека дорожнього руху: /Files/images/дорога.jpg — Виконуйте правила дорожнього руху

— Не дозволяйте дітям гратися біля проїжджої частини дороги.

— Якщо ви користуєтесь громадським транспортом, будьте уважні самі та вчить дітей правилам поведінки під час посадки та виходу з транспорту.

— Не возіть дітей на транспорті не призначеному для цього: скутери, мопеди, мотоцикли.

— За потреби облаштуйте велосипед спеціальним сидінням для дитини.

— Під час катання дітей на велосипедах, самокатах вчіть їх правилам велосипедистів, використовуйте тільки велосипедну доріжку, не дозволяйте кататися на проїжджій частині дороги.

3. Безпека під час перебування на природі: /Files/images/літо2.jpg

— Під час перебування на природі (у лісі, городі) разом з дітьми не збирайте і не вживайте незнайомих ягід, рослин, грибів.

— Для походу на природу одяг добирайте таким чином, щоб максимально захистити від укусів комах, змій, кліщів.

— Не залишайте дитину без нагляду біля водойм.

— Регулюйте перебування дітей під сонцем, щоб запобігти опікам.

— Не дозволяйте стрибати у воду в неперевірених місцях.

— Дозуйте перебування дитини у воді, щоб організм не переохолоджувався.

— Не дозволяйте запливати на глибину, використовуючи гумові іграшки, матрац.

— Для купання добирайте місця не засмічені, з твердим дном, без водоростей та мулу.

— Не допускайте пустощі на воді (не можна зненацька лякати, жартома кликати на допомогу, утримувати одне одного під водою).

4. Попередження дитячого травматизму під час відпочинку: /Files/images/літо3.jpg

— Не залишайте дітей без нагляду.

— Перевірте обладнання дитячого майданчика, що запевнитися у відсутності чинників, які можуть причинити травматизм.

— Вчить дітей правилам користування гойдалкою, каруселлю.

— Особливо уважно обстежити пісок, у ньому можуть залишитися гострі предмети або скло.

— Огляньте територію будинку і перевірте відсутність відкритих підвалів, каналізаційних люків, ям, електрощитів.

— Уникайте контакту дітей з незнайомими тваринами (собаками, котами)./Files/images/лыто5.jpg

5. Запобігання кишково-шлункових захворювань та кишковим отруєнням:

— Не дозволяйте вживати дітям не миті овочі і фрукти, зелень.

— Ягоди, зелень, фрукти мити проточною водою.

— Слідкуйте за тим, щоб діти ретельно мили руки з милом після повернення з вулиці, перед їжею.

— Привчайте дітей дотримуватися правил особистої гігієни.

— Дітям для пиття давайте кип’ячену воду.

— Використовуйте в дитячому харчування тільки доброякісні, свіжі продукти.

Купуючи продукти в магазині звертайте увагу на термін реалізації.

Проводьте боротьбу з комахами, гризунами, які переносять інфекції…

Батьківська вітальня

Рекомендації для батьків з підготовки дитини до вступу до дитячого садка

/Files/images/61111.jpgПроцес звикання дитини до нових соціальних умов значною мірою залежить від внеску батьків у її виховання: рівня сформованості у неї елементарних навичок самообслуговування, гри, мовного розвитку, вміння поділитися іграшкою тощо.

Підтримуйте бажання дитини проявляти самостійність у процесі приймання їжі: сідати на стілець, пити з чашки, тримати її обома руками, їсти ложкою, їсти хліб з рідкою стравою. Привчайте дитину користуватися серветкою, дякувати після їжі.

Привчайте малюка тримати своє тіло в чистоті: позитивно ставитися до переодягання в чистий одяг, умивання, як у міру потреби, так і до та після їжі: підставляти руки під струмінь води, змивати мильну піну з рук, користуватися рушником;з допомогою дорослого користуватися носовою хустинкою. Привчайте дитину своєчасно повідомляти про потребу сісти на горщик.

Малюку буде легше адаптуватися в колективі, якщо він знатиме не лише імена вихователів, а і буде знайомим з однією чи кількома дітьми групи ще до приходу у дитячий садок.

Дитина має знати, в яких випадках їй слід звертатися за допомо­гою до вихователів. Всі ці знання дитина може набути, спостерігаючи за іншими дітьми, а також удома у рольових іграх із батьками.

Характер адаптації дитини багато в чому залежить від того, що розповідають батьки про дошкільний заклад. Розповідаючи дитині про дитячий садок, уникайте фраз типу: «От підеш до садка, там тебе швидко всього навчать», або «Там добра тьотя-вихователька буде дозво­ляти тобі робити все, що захочеш». І те, й інше однаковою мірою погано, бо не відповідає дійсності, з якою зустрінеться дитина, прийшовши до дитячого садка. І аж ніяк не варто залякувати малюка: «Не будеш слухатися — віддам до садочка», а згодом, коли вона вже відвідувати­ме його, погрожувати залишити її там, якщо не перестане плакати або вередувати. Щоб малюк легше сприймав нове оточення й звикав до нього максимально безболісно, слід підготувати його до цього - сфор­мувати у дитини позитивне очікування майбутньої зміни у його житті. Віддавши дитину до дитячого садка, батьки досить часто ставляться до неї співчутливо, з жалем. Відчуваючи це, вона також починає жаліти себе, вередує, відмовляється ходити в групу. Але можна виховати зовсім інше ставлення до дитячого садка — бадьоре, радісне, якщо пояснити малюкові, що новий для нього дім - то життєва потреба, що він росте і переходить на нову сходинку свого розвитку, тож йому потрібні інші умови, потрібне товариство однолітків. За такого настрою народжувати­муться позитивні почуття, бажання йти на зустріч з новими товаришами, з якими так цікаво грати, спілкуватися. Про майбутнє відвідування дитячого садка треба говорити вдома як про добру подію.

Спокійному і впевненому адаптуванню малюка до дитячого садка сприятиме поінформованість про життя в ньому. Цьому може сприяти гра-драматизація. Дитині кажуть: «Лялька Катруся піде до дитячого садка. Ходи сюди, Катрусю привітайся. У тебе буде своя шафа для одягу (показують). Ти обідатимеш з дітьми за столом (садовлять ляльку за іграшковий стіл). У тебе будуть друзі, з якими буде цікаво й весело гратися. А потім за тобою прийде мама». Далі цей варіант доцільно розіграти вже з дитиною.

Дитину треба ознайомити з дошкільним закладом ще до того, як вона туди прийде на весь день. Спочатку слід прийти на вечірню прогулянку, подивитися, як діти граються, як розходяться по домівках. Важливо звернути увагу дитини на те, що батьки щодня забирають своїх дітей додому, ніхто з них не залишається на ніч, що вночі дитячий садок не працює. А от наступного дня діти знову приходять сюди. Це має закарбуватися у свідомості дитини. Це треба зробити тому, що почуття часу у дітей ще не сформоване, і коли вони потрапляють до дитсадка, то багатьом здається, що їх вже ніколи звідси батьки не заберуть, що це тепер «назавжди».

За кілька днів, якщо група вже сформована, можна буде прийти на денну прогулянку. Потім зайти в дитячий садок разом зі своєю групою, ознайомити дитину з усіма приміщеннями групи. Батьки, перебуваючи поруч із дитиною, зможуть пояснити все те, що її цікавить.

У перші дні час перебування дитини в дитячому садку має бути ско­рочено до кількох годин: тривале перебування у незнайомому оточенні ще заважке для неї. Нехай перший раз дитина побуде в новому колективі 1,5—2—2,5 год. Було б дуже добре, щоб перший день у дитячому садку випав на середину тижня, ближче до вихідних.

Не варто залишати дитину на денний сон, якщо вона ще не звикла до групи.

Поступово час перебування в групі можна збільшувати на 1—2 год.

Не менше ніж за 2,5—2 місяці (а то й півроку-рік), до того як дитина почне відвідувати дошкільний заклад, батьки мають з'ясувати, за яким режимом живе група дитячого садка, що відповідає їй за віком. Якщо домашній режим і режим дитячого садка кардинально відмінні у часі й послідовності режимних моментів, не зайве проконсультуватися у дільничого педіатра або лікаря дошкільного закладу.

За кілька тижнів до вступу у дитсадок, а також у період адаптації, у раціоні харчування дитини має бути велика кількість свіжих фрук­тів та овочів, салатів, у яких багато вітамінів та біологічно активних речовин.

Шкідливі звички

Що вважати шкідливими звичками? Це випадки, коли Ваша трирічна Машенька смокче пальчик або краєчок ковдри. Коли її друг Вітюша гризе нігті, машинально подовгу смикає вушко, а їхня спільна знайома Катруся із сусіднього двору кусає волосся. Іноді це відбу­вається в момент хвилювання, іноді — під час телевізійного перегляду або в постельці перед сном. Виявляється, всі ці маленькі неприєм­ності — чудова «заміна щастю». А все тому, що подібне заповнює не­досвідченій маленькій людині брак позитивних емоцій. А як же бути батькам? Адже найчастіше їхня звичайна зброя у вигляді угод, пугалок і страшилок про мікроби не спрацьовує. Дитина обіцяє не гризти нігті, не торкатися волосся, але все повторюється знову й знову.

Причому малюк щиро зізнається, що не знає, як це з ним трапилося: «Ро­зумієш, мама, пальчик сам заплигнув мені до рота, а я й не помітив!»

Найголовніша погана звичка -— смоктання пальця. Із нею зі­штовхуються ледве не в кожній родині. Але назвати її звичкою важко. Скоріше, це перша у житті дитини навичка, перший рефлекс, що дала йому сама природа і який, як не дивно, повинен бути вдоволений. Вся справа — у способі. Радість від смоктання діти отримують із самого народження, коли їх прикладають до маминих грудей, дають соску. Оскільки ця процедура асоціюється в малюка з комфортом і безпекою, малюк за допомогою смоктання голод угамовує і заспокоюється. Якщо в ранньому віці дитина свою потребу в смоктанні не задовольнила, зго­дом вона неодмінно «випливе» як звичка. І, дорослішаючи, така дитина під час будь-якого дискомфорту,найменшого почуття тривоги навіть у школі тягне палець до рота, гризе ручку або олівець. А коли вона стане зовсім дорослою, знаєте, на що може перетворитися ця звичка? На сигарету! Існує думка, що тяга до тютюну виникає, у тому числі, і від нереалізованості смоктального рефлексу і звички «засмоктувати» нервозність та сторожкість. Згадайте про часті «перекури» під час стресових ситуацій. Вони дуже наочно підтверджують правильність даного припущення. А що ж робити, щоб цього не було?

Будь-якашкідливазвичка—цененедоліквиховання, цесигнал, наякийбатькиповинніадекватновідреагувати. Зрозумійтепричи­нуіприймайтерішення.

Є ще одна розповсюджена шкідлива звичка гризти нігті. Очевидно, механізм цієї звички приблизно такий же, як і у випадок зі смоктанням пальця.

Існує навіть психологічна теорія про те, що, гризучи нігті, люди, нібито намагається заподіяти шкоду самому собі. У кожному винадь; причина цієї шкідливої звички швидше за все та ж: дитяча нервова система знаходить собі «заспокійливі» ліки. «Коли я гризу нігті, мені не так страшно»,- говорить маля. А чому, він і сам не розуміє. Якій Ви усунули причину, можете сміливо зайнятися наслідком, тобто самою звичкою. Тільки не слід за порадою бабусь мазати пальчик малят: перцем або гірчицею, а тим більше бити дитину по руках. Цим Ви. ма­буть, відучите дитину смоктати палець або гризти нігті. Але симптом не зникне, а сама проблема залишиться й неодмінно виллється в іншу шкідливу звичку. Саме тому так важливо почати з рятування дитини від дратівних моментів. Побачивши, що малюк гризе нігті,— за­галом, робить те, від чого Ви хотіли б його відучити,- спокійно, об­ривків, обсмикувань і різких рухів відведіть його пальчик від рота, обличчя. Якщо маля знову повторює жест, повторіть і Ви свій, з тим же непорушним спокоєм. Дитина виявляє наполегливість — зверніть її увагу на іншу дію: відволічіть її пещенням, лоскотанням, грою, навіть банальним «яка пташка полетіла!» і знову відведіть ручку. Тільки не піддобрюйте дитину подарунками, цукерками, потаканням її бажан­ням. І не реагуйте на дитячу звичку агресивно, з лементами й рукоприкладством. Так шкідлива звичка у неї тільки закріпиться.

Дитина — це людина, тільки маленька, і, поки вона не пішла до школи, її світ теж досить малий. Родина, друзі, група в дитячому саду — от, мабуть, і все оточення. Події усередині цього світу й ста­ють приводом для радощів або занепокоєння дошкільняти. Отже, щоб зрозуміти, чому дитина нервує, необхідно з'ясувати, які враження вона може отримувати зі свого всесвіту. Почніть із себе, з родини. Самі. «проблема батьків і дітей», а також споглядання домашнього безладу найчастіше засмучує малюка. Тому, щоб відучити дитину смоктати: палець й обкушувати нігті, для початку відновіть спокій у родині

Щасливі дітиЩасливі діти

Мами й тата!

Добре, якщо в процесі виховання у Вас виникає безліч питань. Якщо Ви замислюєтеся над тим, що буде, якщо в певній ситуації Ви вчините саме так, то це дуже добре.

Це означає, що Ви — творчі батьки.

Не комплексуйте! Пам'ятайте, що всі батьки помиляються, тому що їх ніхто не вчив бути батьками.

Але важливо свої помилки бачити і не зашкодити дитині, тому що бути мамою й татом - величезна відповідальність!

Шановні батьки!

У ДНЗ №5 діють правила, вимоги, які допомагають правильно організувати час перебування у ньому ваших дітей. Запрошуємо вас дотримуватися таких правил:

1. Своєчасно приводити дитину до дошкільного закладу - до 8.30 та забирати - до 18.00.

2. Якщо Ви привели дитину після 8.20, вам слід дочекатися, коли діти вашої групи повернуться з ранкової гімнастики і передати дитину вихователю. Неприпустимо залишати дитину саму у груповій кімнаті .

3. Приводити дитину в ДНЗ в чистому одязі, у взутті, що відповідає розміру ноги дитини та санітарно-гігієнічним вимогам.

4.Приводити в ДНЗ здорову дитину, повідомляти вихователя про її самопочуття вдома та незвичайні випадки (падіння, ушкодження, скарги на погане самопочуття тощо).

5. Своєчасно повідомляти адміністрацію закладу про хворобу дитини та інші причини її відсутності в ДНЗ за телефоном 9-51-69

6. Вихователь зобов'язаний щодня оглядати дитину з метою своєчасного виявлення ознак хвороб (сипу, розчосу, і т.п.), нездужання (головний біль, хворе горло, слинотеча та ін.), тілесних ушкоджень (синці, подряпини, гулі тощо).

7. Якщо під час ранкового прийому в ДНЗ у дитини виявлено ознаки хвороби, батьки зобов'язані звернутися до лікаря за консультацією або медичною допомогою.

8. Неприпустимо відправляти дитину до ДНЗ саму, без супроводу дорослого. Увечері при залишенні дітьми дошкільного закладу вихователь зобов'язаний передати дитину батькам або іншій особі, що прийшла за нею за їх дорученням.

9. Батькам варто заздалегідь домовитися з вихователем щодо тих осіб, яким вони доручають забрати дитину з дошкільного закладу. В окремих випадках таке доручення оформляється письмово.

10. Вносити плату за харчування до 10 числа кожного місяця.

11.Вихователь не несе відповідальності за збереження прикрас та іграшок (сережки, хрестики тощо).

12.Батьки приймають активну участь у святах, суботниках по ремонту приміщення та благоустрої території ДНЗ.

Кiлькiсть переглядiв: 532

Коментарi